alertlink_circlearrowcalendarcasecheckchevron-downclosecoachescurve_lgdiscountfaq-lockfaq-heatingfaq-solarfaq-generalfaq-insulationfaq-homefitfaqgiftcardhousekeylockmagnifiermailmanualphonepinsocial-facebooksocial-linkedinsocial-twittertechnicaltimeuserwebatvantage

Kan ik de garantie verlengen na de wettelijke periode?

Cozie biedt haar klanten, al dan niet tegen betaling, de mogelijkheid aan om de fabrieksgarantie te verlengen. In het verleden gebeurde dit onder de naam “Omnium garantie” waarbij de klanten, al dan niet onder betaling en mits naleving van enkele commerciële voorwaarden, – zoals het laten uitvoeren van het periodiek Cozie onderhoud – konden intekenen op bijvoorbeeld de Atag Comfort Garantie (12 jaar) of de 5 jaar garantie op specifieke Vaillant ketels. Intekenen op deze verlengde fabrieksgarantie gebeurt, bij voorkeur, bij de installatie van de ketel of binnen de daartoe maximum gestelde aanvraagperiode van de fabrikant.

Belangrijke opmerking is wel dat deze verlengde fabrieksgarantie enkel van toepassing is op de merkonderdelen binnen de mantel van de ketel van de desbetreffende fabrikant. Alle overige onderdelen zoals pompen, ontluchters, expanstievaten,… behoren niet tot deze garantie. Door Cozie gefactureerde kosten zoals de kost voor het vaststellen van de panne, de herstelling ervan (exclusief de kwestieuze wisselstukken) en dit voor zover ze niet gedekt worden door de fabrikant en/of het gebruik van bepaalde verbruiksartikelen zoals, maar niet beperkt tot, vervangbare pakkingen en afdichtingen, glaszekeringen, o-ringen en ontsteking- en ionisatie elektroden) zijn niet inbegrepen. Deze kosten blijven ten laste van de klant.

Een belangrijke voorwaarde is ook dat het periodieke wettelijke onderhoud en/of de herstelling door Cozie uitgevoerd worden. Het niet naleven van deze verplichting zal leiden tot verlies van de verlengde garantie.

Was dit artikel nuttig?